fredag 24 juli 2009

Bara dårar springer

Jag har alltid fnittrat åt alla dem som är ute och springer. Har aldrig förstått vitsen. Motion, visst, men det finns ju så många roligare sätt att motionera på. Jag springer då enbart vid akuta krissituationer. Som när jag håller på att missa bussen t ex. Eller om jag ser en grävling.

I morse. Då vaknade jag före åtta. Det liksom kröp i hela kroppen. Smög i mysdressen och gympaskorna och smet ut tillsammans med Prinsessan. Gick ner till tunneln. Kopplade loss Prinsessan. Och... sprang!
Sprang nästan ända ner till sjön, korsade stora vägen, vidare runt skolan och sedan gångvägen tillbaka hem mot MyrMormor. Jag stannade inte förräns jag var tillbaka vid tunneln. Precis genomsvett och knappt kapabel att andas. Helt klart överbevisad. Det ÄR inte sunt. Omöjligt.

I duschen sedan så funderade jag. Och jag kom på det!
Jag har inte ridit på tre veckor ungefär, och kommer så inte att göra förrän nästa vecka.

Så. Ni som är ute och springer i tid och otid.
Erkänn. Ni har inte häst!


Det finns ett skyddat inlägg.

11 kommentarer:

Malde sa...

Håller med dig, det ÄR inte sunt att springa sådär.

Jag är väl undantagen då. Jag har inte häst, och jag springer inte.

:-D

Men jag kan gissa att Prinsessan gillade att du sprang med henne!

whatthefuckdotcom sa...

Hahahha nejfy! Jag springer bara om jag blir jagad av ilskna hundar!

Livet på Citronodlingen sa...

Jag varken springer eller har häst, betyder det att jag väldigt lite dåre? ;o)

Anonym sa...

haha...håller med. Springa är INTE sunt. Däremot är det sunt att motionera..Men som du säger. Det finns ju många andra roligare sätt! /Lotta

Iah sa...

Nä, nån häst har jag inte och springa kan jag inte. Men jag önskar såååå oerhört att jag kunde springa istället för att sitta på en j-vla motionscykel i över en timme tre dagar i veckan... ;(

Unknown sa...

Eh, du, Myra. nej. Jag har ingen häst.

Vill dock hävda bestämt att löpning är ett bra mycket billigare sätt att träna än att ha en häst!

Samt effektivare och enklare. Bara snöra på sig skorna och ge sig ut. ge dig ut och spring några gånger till så ska du se att du gillar det. Det känns riktigt förjekligt första gångerna man springer om man inte gjort det på en tid men sedan är det för det mesta ganska skönt.
Du ser ju ut att ha kroppen för det också. Jag menar, du ser inte ut att ha massa extra kilon att släpa på. Om man har det då kan löpning vara mer än knän och benhinnor orkar med.

Iah: Taget ur luften, vet inte hur du har det, men motionscykel? Nog är det trevligare med en riktig cykel! Byt ut några av passen till en tur i naturen istället!

jag - idag, intervallpass i spåret, sex gånger två+en minut(er) löpning, i högt tempo, + vila. Fast lite jobbigt var det, märks än att jag gav blod för cirka en vecka sedan.

Sarah sa...

Det är det som är anledningen till att jag inte tycker att det är så tråkigt att springa alltså? Bra för då har jag ytterligare något att skylla på! :D Wihu!

Myrmonster sa...

Äh,det går alltid en buss senare, ingen idé att springa... Kram!

Märtagreta sa...

Springa som är så skönt! Fast jag började på äldre dar... Eh, kanske du börjar bli äldre och klokare? 

MissyElliot sa...

Jag har inte häst, men inte heller springer jag....
Överskattat som attan....
*ler*

Kim M sa...

Jag springer inte ens efter bussen (eller tuben). Det går bara inte. Känner mig så ful då.

Shit, vad jag babblar om;