torsdag 8 oktober 2009

Vardagsdramatik

Jag skar mig i fingret häromdagen. Det gjorde ont.
Jag hällde nagellacksremover i såret igår. Det gjorde ont.
Jag fläkte upp såret mot dragkedjan idag. Det gjorde ont.

Det var när vi stod och väntade på bussen för att åka till GammelMyrMormor.

-You're loosing too much blood, Mummy! flämtade MellanMyra ur sig, och halva bussen vände sig om. Jag log förläget och försökte se oberörd ut.

Innan vi kommit fram så hade jag blod på båda händerna, byxbenen, tröjärmen, sätet, golvet och halva Prinsessan.

Hur i hela h-vetet kan man ha så mycket blod i ett litet finger!? Logiskt sett borde det blöda mer var helst annars. Men inte då. Fingrarna ska vara värst.
Tätt följda av öronen. Men det har ju inget med det här att göra...

7 kommentarer:

Sabina sa...

Men jösses bruden, du måste vara rädd om dig ju. Vilket trauma för kidsen. Usch jag gillar verkligen inte blod...

Stackars.

Fresia sa...

Men fy, låter inte så bra faktiskt.
Du kanske behöver "strippa" såret lite?(nästan som att sy, bra för det håller ihop såret lite)

Malde sa...

Håller med Fresia. På apoteket finns steri-strip, smala tejpremsor som du tejpar ihop sårkanterna med. Lycka till!

Kram!

Unknown sa...

Plåster?

Kan göra underverk. Nog har väl mellanmyra eller mindre myra något fint med bamse på att låna ut till dig?

Annars, som sagts, finns mer "exklusiva" metoder att sluta mindre sår på.

Kina sa...

Jösses vad du ställer till dramatik. Hoppas det slutat blöda så du inte slabbar ner på fler ställen;) Kram!

Kim M sa...

Har inte fingervantarna åkt fram ännu? De dämpar nog flödet.

Myra sa...

Alla: Hihi. Ni är så gulliga allihop. Jag tyckte mest det var roligt jag. Och SmåMyrorna också. De var mest upprörda över att Prinsessan blev rödprickig på ryggen. :D

Fick plåster av GammelMyrMormor så fort vi kom dit, så nu ska det väl fasen inte spricka upp nåt mer. Hoppas jag.

Shit, vad jag babblar om;