onsdag 30 september 2009

Hästarna, hästarna, kom!

'Hääästarna' ropade jag mjukt den där augustimorgonen och möttes av fem par nyfikna ögon borta från skogsbrynet.
'Kom' ropade jag, och fyra av de där ögonen började röra sig mot mig.
'Hästarna kom!' ropade jag och även det femte paret ögon kom farandes.
Men... var tog Prinsessan vägen??
Är det inte hon som ska ha klockren inkallning...?


'Hääästarna' ropade jag stilla den där septembermorgonen nu i helgen och möttes av fem par nyfikna ögon.
Bara Prinsessan som tittar åt fel håll...

'Kom' ropade jag och alla de vackra ögonen kom emot mig.
Förutom Prinsessan. Hon far mest omkring...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fungerar det på kor också? Ingen hästhage i närheten men kanske jag kan ropa på kor på samma sätt?

De brukar mest titta konstigt på mig när jag antingen cyklar eller springer genom deras hage, tror inte de kommer komma om jag ropar efter dem.

Fia sa...

Hjälp! ÄR de så lydiga eller fanns det stängsel på andra sidan som man inte såg???

Myra sa...

TomasR: Hehe. Du får testa. Jag vill gärna se resultatet sedan. ;)

Fia: Nja. Ganska lydiga, de vet att det finns äpplen då de kommer hem till stallet, men det är staket också. Just in case, liksom. :)

Shit, vad jag babblar om;