tisdag 8 september 2009

Överrumplingsmetoden

Vaknade mitt i natten av att halsen gjorde nåt galet ont, och det var sedan stört omöjligt att somna om. Lyckades på skakiga ben ta mig ut i köket och rota fram alvedon brus-äckel-tabletter och fick i mig två stycken. En halvtimma senare kunde jag äntligen somna om. Idag är hela halsen full av grön mysig gegga.

Pang. Bara sådär.
Jag fattar ingenting.

MellanMyra mår likadant, så idag är vi hemma och sitter uppkurade i soffan. Höstrusk ute och Bröderna Lejonhjärta på datorn, te i muggarna och överdimensionerade kanelbullar på tallrikarna.
Kunde ha haft det värre.

8 kommentarer:

Miss B sa...

Samma här, men jag har äppelkaka istället... Funkar det med...

B

Kerstin sa...

Usch då, låter inte alls kul. Förutom det där med bullarna då. ;)
Krya på er.

Unknown sa...

Låter inte som den beryktade influensen ivartfall... men ingen vågar väl umgås med någon sjuk oavsett vad som orsaka det i dessa influensatider.

Krya på er!

Znogge sa...

Ni sitter inte i sjön men tråkigt ändå att inte må bra.

Krya på er!

Myrmonster sa...

Krya på er! Kram!

MissyElliot sa...

Hua, stackars er... Hoppas att det går över fort och att det inte är svinflunsan ni dragit på er....

kramiz

Malde sa...

Krya på er! Och om bullar och te inte hjälper, kom ihåg glass!

Kram!

Kim M sa...

Halsont är lite som huvudvärk - man kan inte koncentrera sig på något annat.
Kram och krya.

Shit, vad jag babblar om;