söndag 6 september 2009

Nähä...

...vad säger ni. Slutdeppat nu va.
Det är ju faktiskt inte mycket som blir bättre för att lilla jag slår av på tempot och klurar på hur det hade varit om bara det där förgjordade om hade funnnits...
S har fått komma hem och vi har fått prata ordentligt och inte bara sms'at till varandra, så det känns så mycket bättre nu. Hennes mamma ligger såklart kvar ett tag till, men är vid gott mod iaf, och lilla söta vovven bor tills vidare hos grannen och har det kalasbra med fyrbenta bästisen.

Vi har haft en bra helg. SmåMyrorna for i lördags iväg med MyrMorbror och MyrMo(n)ster till Astrid Lindgrens värld och hade en helt underbar dag.
MyrMormor och jag tog Prinsessan på en lååångtur på förmiddagen och efter det fick vi inte ett smack gjort. Mer än att MyrMormor somnade...
Fast jo, lite mer fick vi gjort. Vi åkte och hälsade på GammelMyrMorfar uppe på hjärtkliniken, och fördrev lite tid med honom, och sedan åkte vi hem till GammelMyrMormor och blev bjudna på restaurang.

Bara förrätten det här. Jag trodde jag skulle dö på kuppen, så gott var det, men som tur var så överlevde jag till varmrätten också. Mätt så jag rullade ut därifrån när vi hade ätit klart, och var lat och tog bussen hem istället för apostlahästarna. Men så får man göra ibland va!?

8 kommentarer:

Malde sa...

Puh! Skönt att det är slutdeppat!

Vad är det för förrätt??? Och så undrar jag över varmrätten också ;-)

Kramar!

Kerstin sa...

Vad skönt att allt gick bra i slutändan, även om det är en pärs för de inblandade.
Vilken brakmiddag ni blev bjudna på. Skönt att sätta sig vid dukat bord ibland. :)
Må så gott.

Kina sa...

Va skönt att hon är på bättringsvägen. Riktigt otäckt det där. Verkar ju som ni haft en toppenhelg full av aktiviteter. Ha en bra måndag, Kram!

Kim M sa...

Skönt att höra.
Och nej, ingenting blir ju bättre av depperi deppera.

Veronica sa...

Kan förstå att det hela kom som en chock...

Jag har totalt missat din hemflytt till Sverige, hur går det?!

Kram på dig tjejen

Myra sa...

Malde: Jag gör så gott jag kan. :)
Det var vitlöksgratinerade musslor och till varmrätt åt vi fläskfile med kantarellsås. Jag är fortfarande mätt!

Kerstin: Ja, tack o lov att det ändå gick så bra som det gjorde. Nu är det bara resten kvar. Den psykiska biten ska ju läka också....

Kina: Riktigt otäckt. Det händer ju en massa skit 'hela tiden' men då det kommer så nära så får man sig en rejäl tankeställare.

Kim M: Nej, men eller hur. Nu biter vi ihop och blickar framåt!

Veronica: Ja fy ja.
Men det är väl inte kontigt om du har missat flytt och allt, du har ju semestrat i hur många veckor som helst. Då missar man saker, serru! ;)

Myrmonster sa...

Skönt att de är så pass krya ändå! Och vid ett förhållandevis gott mod?!
Ja,puh, det var en "pärs" på ALV... Finns en anledning till att gamla mostrar ska sitta och läsa sagor och inte fara runt i lekparker... Så nästa gång har jag lovat att ska jag lära dem virka... Känns betydligt mer lagom... Frågan är bara vad morbror ska hitta på???
Kram!

Anonym sa...

Va gott att livet går vidare....och du kan se det som ärpositivt igen! De där musslorna ser ju fantatiskt goda ut! Hoppas du får en mysig dag och var rädd om dig *kraam*

Shit, vad jag babblar om;