tisdag 8 september 2009

Femte tillbakablicken

Då vi skulle åka hem efter den där underbara sommarveckan med hästarna så for MellanMyra runt som en tok med min mobilkamera i högsta hugg. Den skulle vara bättre än den jag hade på förra telefonen, sa de, men jag vete sjutton om jag kan hålla med. Något sportläge finns det då inte, och det behövs då SmåMyror har bråttom.
Men man ser ju att det är Fru Silversvart som söker skugga i värmen.
Och att tantligan har syjunta där i hörnet.
Eller om de sover kanske!
Här då. Vem har vi här?
Herr Fux?
Nää. Faktiskt inte. Men ganska lik.
Det är en annan Herr Fux, skulle man kunna säga och han står just här i öppningen till vindskjulet...
...och blockerar så den riktiga Herr Fux inte kan komma in.
Jag tror det beror på att han har läppstift. Ser ni det!? Han har kliat sig mot ladan och fått rött läppstift på köpet. Tjusigt värre.
Men den riktiga Herr Fux hade ändå inga planer på att gå in i vindskjulet. Frågar vi honom så blockerar han så den andra Herr Fux inte kan gå ut. Sådetså!
Skuggan är bättre utomhus, det vet vi allihop.

2 kommentarer:

Kim M sa...

De ser välmående och glada ut. :-)

Malde sa...

Mysiga bilder! Så bra att MellanMyra tog alla bilder, så du har lite att välja mellan :-)

Shit, vad jag babblar om;