söndag 2 augusti 2009

Slut på lantlivet. För den här gången.

Från de djupa skogarna tillbaka till asfalten igen. Trevligt och tråkigt. Kunde stannat lääänge till men samtidigt var det skönt att komma hem igen också. Med vetskapen om att vi kan åka dit närhelst vi vill så känns det inte alltför svårt att inte ha hästarna runt egna hörnet längre, men visst är det en enorm skillnad då jag är van att ha dem på heltid sen många, många år tillbaka.

Och jag kan inte skryta med att jag är nån vidare bra stadsmänniska. Inte ett dugg. Så om någon hittar den där lilla röda stugan på landet, den med ett par hektar mark, närhet till badsjö och milsvida ridvägar, gärna med närhet till skola, mataffär och bussförbindelser..., tja, då kan ni väl säga till helt enkelt. Men det tror jag vi har pratat om förr, va.

7 kommentarer:

♥ Pernill@ sa...

Jag bygger en stuga till dig här...
I min trädgård...
Vatten - Poolen
Hektaren - lite gräs
Röd stuga - lekstugen...
DU är såå välkommen.

lurigopalia sa...

Ditt smultronställe röd stuga med badsjöar,milsvida ridvägar mm. Det har du i fredriksberg,Säfsen Dalarna. Destutom har säfsen resort islandshästar.Där kanske du skulle kunna få jobb också.Kolla in det på nätet. Priserna är inte så höga på hus o mark häller. Sen får du pengar av länsstyrelsen till att inhägna hästarna för varg. Jag är uppväxt där rovdjuren är inga problem jag hadde hästar där och det jag kom närmast var älgar inte varg o björn.Fast jag var i skogen varje dag har jag sett björn en gång och varg har jag bara hört.De enda som är rädda tycks vara de stora starka jägarna.

Malde sa...

Förstår dig fullt ut!

Lovar att göra mitt bästa med att hålla ögon och öron öppna.

Må så gott!

Sabina sa...

Kan ha hört det förr snäckan MEN givetvis, hittar jag stället så hör jag av mig, Å det är FORT=)

Har inte hunnit läsa igenom så mycket ska ta å göra ett försök ikväll. Hoppas att du mår hyfsat iaf. Ja egentligen vill jag att du mår skit bra men jag kan nöja mig med ett OK.
kraaaaaaaaaaaaaaam

Kina sa...

Låter som ni haft det super mysigt. Hur känns det att va tillbaka i Sverige? Hur länge va det ni bodde utomlands? Småland är jag född i, metropolen Ljungby;)

MorsanMia sa...

Har du hittat ngt eget nu eller bor ni kvar hos din mamma?

Myra sa...

Pernill@: Och det är såååå lockande! :D

Lurigopalia: Hur härligt lät inte det då!! Och jag ääälskar varg.

Malde: Det vet jag väl att du gör. :)

Sabina: Det betyder att du både lyssnar OCH kommer ihåg vad jag säger. Inte illa! Hihihi.
Och jag mår under omständigheterna bra.

Kina: En helt underbar vecka. Vill tillbaaaaaaka! Bodde utomlands i fyra år så det tar lite tid att ställa om sig till svensk igen. ;)

MorsanMia: Vi invaderar hos MyrMormor fortfarande. Hon har inte tröttnat på oss än. :D

Shit, vad jag babblar om;