onsdag 19 augusti 2009

10 kilo lättare

Det var en ganska tystlåten MellanMyra, men desto bubbligare LillMyra, som gick till skolan idag. Och en fasligt bestämd MyrMormor. Hon tog inte alls morgonens skämt - om att hon inte behövde följa med - med något direkt tillötesgående leende, utan blängde snarare så jag knappt vågade andas under resten av frukosten. Jag förstår inte... Hon har kraftiga brister i humorfacket, tror jag minsann.

Men säg den glädje som varar för evigt. Moahahaaa.
Klockan nio var det samling i respektive klassrum, och kvart i tio var LillMyra så varm i kläderna att hon tyckte MyrMormor kunde gå hem till Prinsessan...

Själv fick jag hålla MellanMyra sällskap ända fram till lunch, och knappt gå hem då heller, och det har jag påpekat flera gånger idag. Lite ska hon väl tåla, MyrMormor'n!

Klockan ett var det iaf en stolt - och återigen en bestämd - MyrMormor, med Prinsessa i koppel, som stod utanför grindarna till skolan och tog emot två hoppandes och skuttandes små SmåMyror. Båda två har funnit nya kompisar och ser faktiskt fram emot morgondagen.

Das MyrMamma kan äntligen andas ut!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nya skolor och nya kompisar kan minsann vara skrämmande för den tuffaste Myra. Skönt att det gick bra!! /Lotta

Malde sa...

Så himla skönt! Förstår at det känns lättare nu, för alla Myror, stora som små.

Kramar!

Kerstin sa...

Åh, vad härligt. Kul att det gick bra för dem båda.
Må så gott.

Fia sa...

Såklart de hittade nya kompisar!! De är ju dina döttrar, vad trodde du???
Kram till er alla!!

MissyElliot sa...

Skönt att allt gick bra. Tjejerna kommer att tycka att det är toppen om ett tag...
:-)
kramiz

Myrmonster sa...

*puh* Pustar ett lättat myrmorbror/moster par! Kram!!

Annika sa...

tillbaka till verkligheten med andra ord! Hoppas skolan är bra och ni snabbt kommer in i rutinerna.

Kim M sa...

Andas nu ut ordentligt.
Och ha en fin helg.

Shit, vad jag babblar om;