söndag 9 augusti 2009

Blues, böcker och blandat

MyrMormor bjöd ut mig igår. Vi åkte båt en himlans bit och landade efter dryga timmen på Visingsö, där det var liveband i folkparken. Först ett coverband och sedan Roffe Wikström. Jag kunde väl max två låtar jag, men lika roligt var det för det och jag träffade på en hel del gamla bekantingar till både mig och mor min, och kvällen gick på tok för fort.
StorMyra och hennes kompis satt hemma med SmåMyrorna och då MyrMormor och jag kom indrullandes vid tresnåret så sov alla fyra ihopklämda i våningsängen i lillarummet. Jag fattar då inte hur de fick plats, men drog mig tyst och snällt tillbaka och landade för natten i soffan istället.

MyrMormor har farit på äventyr med lillebror och mostrar och alla fyra flickorna här har precis gått iväg för att bada. Själv ska jag ta en kissrunda runt kvarteret med Prinsessan, och sedan ska jag placera mig på en filt på gården och läsa. Har fått låna Lotta Thells serie 'Utan en tanke', 'I skuggan av värmen', 'Bortom ljus och mörker', ' Kärleksbarn' och För kärleks skull'. Hört mycket bra om dessa böcker. Någon som läst??

6 kommentarer:

Malde sa...

Åååh, Roffe Wikström! Har funderat några år på att se honom och bandet men det har inte blivit av. Ska kolla med Blidösundsbolaget om det blir någon musikkryssning med dem.

Jisses! Alla fyra i det LILLA rummet...

Nej, har inte ens hört något om böckerna.

Må så gott!

Miss K sa...

Hahha, läste lite fel..såg inte Prinsessan ;)..

Kerstin sa...

Åh det var inte en dumt, med en kväll med Roffa Wikström. Det skulle jag gärna ha också. Han har en skön röst.
Nej, de där böckerna har jag inte läst. Du får hojta till om de är bra. :)
Må så gott och sköt om dig.

Anonym sa...

Det lät som en bra kväll du hade med musik och gott sällskap.

Jag har läst dom tre första av Lotta Thells böcker och jag tyckte mycket om dom. Kärleksbarn och För kärleks skull väntar ännu i bokhyllan. Det var såna böcker som jag inte släppte när jag börjat läsa ...räkna inte med att få nåt annat gjort!!

Kram Lotta

Iah sa...

Vem är den där Roffe? Tror aldrig jag hört talas om honom.... Kanske (hoppas!) att jag är för ung! ;P

Myra sa...

Malde: Joo, han var bra. Jag dansade som en liten tok. Med pappas gamla flickvän. :D
Men fråga inget om hans låtar, för jag kommer inte ihåg en endaste ton, tror jag. Haha

Miss K: Hahaha. Vad trooor du om mig!!?? :D

Kerstin: Ja, verkligen. Riktigt bra. Men livemusik i folkpark en svensk sommarkväll... Det kan liksom inte gå fel!
Böckerna är bra. Så långt som jag kommit. Lättlästa och sådanadär som är lätta att sluka i ett kör, liksom.

Equaltonone: En kalaskväll. Och ja, jag förstår vad du menar med böckerna. Inget man bara sätter sig tio minuter med...

Iah: Joo, precis så är det. Vi är för unga både du och jag. Med råge! :D

Shit, vad jag babblar om;