torsdag 20 augusti 2009

Lets speak swenglish. It's more fun that way.

-Jag är ju också lite nervös, vet du. sa jag i går innan skolan ett tröstande försök till MellanMyra. ' Tänk om jag inte kommer överrens med de andra mammorna! '
MellanMyra tittade förvånat upp och jag riktigt såg hur tankarna for.
-Och tänk på mormor då, som ska med LillMyra. Tänk om hon inte kommer överrens med nån? Det kanske inte ens finns nån annan mormor där!
-Va? sa MyrMormor och låtsades var förskräckt. ' Tror du inte det kommer vara andra mormödrar där? '
-Vad sa du!? utbrast MellanMyra och spärrade chockat upp ögonen.
-Om det kommer finnas fler mormödrar i skolan. upprepade MyrMormor.
MellanMyra andades lättad ut.
- Det lät som om du sa nan-murderers!

8 kommentarer:

Miss B sa...

du får la inte skrämma kottarna så fattar la du...
Kram B

Malde sa...

Humor är ett bra sätt att ta udden av oro. Ibland i alla fall. Det verkar som om du och MyrMormor lyckades!
:-D

Må så gott!

Unknown sa...

Okej, det engelska språket kommer de ligga ljusår före de flesta andra med de små. Antar att svenska fungerar bra den med, ja, det är väl lätt för dem att snabbt ta upp det de eventuellt missat.

Grunden är ju lagd.

Kerstin sa...

Haha, ja det är inte alltid så lätt med språket. :)
Ha en fin dag.

Stef sa...

Ja det verkar som att du och Myrmormor lyckades få hennes tankar på annat håll en liten stund. Det är inte lätt när allt är så nytt!

kram

MissyElliot sa...

*ler*
Puh, det var ju tur att MellanMyra hörde fel.... Annars hade hon ju aldrig låtit myrmormor gå....
;-)

kramiz....

ps, Har du inte blivit ihjältjatad av en tjeja som vill ha sin cykel?

Iah sa...

Hahaha, det är inte lätt att vara liten! Det måste ju bli en hel del såna där roliga språkmissar(?)... Som typ Willies... Tur att man var ensam hemma för jag vek mig dubbel av skratt! =D

Kim M sa...

Hohohoo!

Shit, vad jag babblar om;