fredag 7 augusti 2009

Från alvedon till kräfta

SmåMyrorna och jag åkte med BagLady ut till undebara A och tillbringade hela dagen vid sjön. Nästan, iaf. A och jag hann iväg och titta på två eventuella MyrStackar också, men förutom det så satt vi mestadels på varsin plaststol ute i vattnet och plaskade med fötterna, medan alla ongarna for omkring som de tokar de är.
Och trots dessa sju vildar - yngsta snart fyra och äldsta (i form av MellanMyra) tio nästa vecka - så hade vi nog en av årets lugnaste och mest karaktäristiska sommardagar. Som svensk sommar sig bör, helt enkelt, och det var något jag verkligen behövde.

Idag är jag dock lite efterklok och kunde ju önskat att tankeverksamheten hade fungerat något bättre under gårdagen och fått mig att tillbringa åtminstone liiite tid i skuggan...

5 kommentarer:

Fredd123 sa...

Klumpigt!
Sådant skulle aldrig jag göra. Har aldrig glömt solskyddsmedel!

Malde sa...

Idag har jag varit på stranden, för första gången denna sommar, och förmodligen den enda gången ochså. Lillebror och jag placerade oss i skuggan, men solen hann komma innan vi åkte hem. Ja, vi hade hans underbara barn (3 år och 1 år) med oss också :-)

The Hanssons sa...

ooohhhh...strandbad, vad underbart. Själv ska jag ut å roda i trrrägårrn, en jäkla blomsatan måste grävas ner annars dör den i krukan och det är varmt och besvärligt. Och så försökte jag titta på det skyddade inlägget men det sket sig för en annan är ju inte inbjuden *strutar med munnen och himlar med ögonen*

Ha det så skönt med badandet och ha en skön helg.....fastän jag inte är inbjuden...I'm a good sport.

Stef sa...

Röd och fin då med andra ord! Ja nog är det bättre än att vara en blekfis som jag! Hela två gånger har man varit på stranden denna sommaren! Det är nästan så man tog i lite!

kram

Myra sa...

Fredrika: Det är den där dumb/clever balance du vet. Nån gör nåt smart och nån annan gör nåt dumt. Själv är jag ganska tacksam att jag står på dumsidan då det kommer till småsaker som solskydd!

Malde: Stranddagar är skönt. Men det får inte bli för ofta, då tröttnar jag. :)

Nika: Inte vara så förgjordat trulig nu. Du ÄR inbjuden. Igen! :D

Stef: Jag klarade mig förvånansvärt bra. Brände mig inte alls som jag trodde jag skulle göra. Lakanen gjorde inte ens ont. Haha

Shit, vad jag babblar om;