onsdag 5 augusti 2009

Skratta åt och skratta med

MellanMyra, MyrMormor och jag låg dubbelvikta vid matbordet och skrattade så vi kiknade åt LillMyra, som som vanligt inte hade ett uns allvar i kroppen.
-Lilla älskade du. lyckades jag få fram mellan skrattattackerna. 'Skrattar vi åt dig nu igen.'

...vilket fick MyrMormor att tänka till, dra efter andan och så allvarligt som möjligt säga;
-Jaa, det vet ni väl. Att man aldrig ska skratta åt någon annan! Man får skratta med andra, men inte åt.

...vilket fick MellanMyra att lägga huvudet på sned, sätta armarna i sidorna och tydligt säga;
Well, Nan. You don't have to come here and tell us all the basics, you know.

7 kommentarer:

Kina sa...

Ha ha ord och inga visor!

MyrPappa sa...

Min yngsta dotter ar alltid allvarlig :)

Malde sa...

Jag kan se er alla framför mig :-D

Ni är underbara!

Kramar

Islin sa...

Har du flyttat hem till sverige igen?

Stef sa...

Jaså du är tillbaka i Sverige! Trevligt trevligt! Hoppas allt är bra med er och att hästarna inte är alltför lång borta!

kram

Kerstin sa...

Hehe, vilken underbar kommentar. :)
Må så gott.

♥ Pernill@ sa...

Ha ha ha ha ha vilken underbar unge du har !!!!

Shit, vad jag babblar om;