fredag 14 augusti 2009

Skam den som ger sig

Igår firades MellanMyra med grillning, paket och tårta. Vädergudarna lekte lite med oss, men med grillstad under tak så var det inte hela världen, och även mitt under värsta skurarna så var humöret hos alla inbjudna på topp.

Och visst hade jag lyckats! Få tag på en cykel alltså, och den hämtades upp och MellanMyra fick cykla hela vägen hem till MyrMormor. Lite läskigt var det allt, att gå från på tok för liten.... erm... 20" tror jag, till en i något största laget 26"-are, men då hon vaknade vid halv sex i morse så väckte hon mig och talade vänligt men bestämt om att Prinsessan minsann behövde ut och kissa och vad vore väl då bättre än om hon följde med på sin nya cykel!?

Tja... vad hade jag att säga om det? Det var ju bara att sträcka på sig, kravla sig upp ur varma sköna sängen och försöka gnugga sömnen ur ögonen. Men det är klart; efter en hutt Blutsaft så for jag ju fram med fjäderlätta steg under hela morgonrundan.

Typ, va.

6 kommentarer:

Malde sa...

Men det är väl klart att du flyger fram med fjäderlätta steg efter en hutt Blutsaft :-D

Så MellanMyra blev glad över sin cykel, även om hon kan växa i den? Härligt!

Må så gott!

Stef sa...

Haha jag kan se dig skutta runt i skogen tidig morgon!!!!
Så bra att hon blev glad för sin cykel och att grillmaten smakade gott!

kram

Myrmonster sa...

Kul att det blev bra! Joråseru,det var en intressant grillning, med vatten upp till anklarna... :-)) Ha en go´helg!

♥ Pernill@ sa...

Du vet att bläsaft eg är giftigt och bara ett sätt för hälsokostvärlden att ta över jorden.....

Anonym sa...

PS: Har skickat mail till dig. DS

//Oinloggad Malde

Marlene sa...

Hmm Blutsaft? Jaja, man glider inte fjäderlätt till toaletten iaf.. Fy för.. jäkla graviddricka. ;)

Shit, vad jag babblar om;