torsdag 27 augusti 2009

The step is taken

Hämtade SmåMyror efter skolan, lagade mat och inväntade GammelMyrMormor som skulle kika förbi en sväng.
När MyrMormor kom hem så hann hon inte mer än in och vända innan vi galopperade iväg till bussen. MellanMyra hängde med GammelMyrMormor hem medan resten av oss åkte till judon. Och minsann, om inte LillMyra var på mattan! Underbara tränare säger jag bara, till att få henne att känna sig som hemma. Fasligt annorlunda träning, men hon sken som en sol mest hela tiden. Förutom då hon inte riktigt förstod vad det var frågan om, vill säga. Tur vi är många som kan engelska.
Och för att göra kvällens träning till den bästa på bra länge, så fick LillMyra - under hälsningen före och efter passet - inta platsen för den som är högst graderad i gruppen! Hon sken som sagt i kapp med färgen på bältet.

4 kommentarer:

Malde sa...

Underbara LillMyra! Underbara tränare!

:-D

Sabina sa...

Härligt=)=)=)Blir nästan tårögd, bäst jag skyndar här ifrån.

Cecilia/svengland sa...

Lyckiga hon! Jag kommer ihåg när min äldsta tjej tränade judo..hon kom upp i junior black belt men tröttnade sen på judon när hon blev äldre...synd!

Kerstin sa...

Underbart! Vad glad jag blir. :)
Ha en fin dag.

Shit, vad jag babblar om;