tisdag 11 augusti 2009

Tomare än tomast

Joo, så tomt är det. Minsann.
Har ni haft det så tomt nångång?

MyrPappa landade i Sverige idag på morgonen och har precis varit och hämtat SmåMyrorna för ett par dagar hos vänner och MyrFarmor. Jag kommer inte få se dem förrän på torsdag igen, då vi ska fira MellanMyra. Fattar inte att hon blir tio. TIO.
Ärligt. Visst måste barn fylla år både två och tre gånger om året! Jag menar, hur skulle det annars gå ihop sig? Hmm. Ta fram papper och penna och sätt igång tankeverksamheten, för det här får ni fan hjälpa mig med, serrni. Ni får doing the matte åt mig.

Jag vet med bestämdhet att jag var 23 då jag fick mitt första barn, och det för att min mor var 23 då hon fick sin första (mig) och hennes mor 23 då hon fick sin första. Inget att orda om där, alltså. (Ska vi ha vadslagning om vad MellanMyra gör då hon fyller 23...?)
Men. Och lyssna noga nu.
Jag motsäger mig å det bestämdaste att jag skulle ha firat tio födelsedagar sedan dess! Jag är inte en dag över 25. En bra dag eventuellt 28. Och det går ju inte riktigt ihop utan är krångligt så man blir gråhårig. Ja inte jag då, men andra kanske. De äldre, liksom.

Så nååå. Vad kommer ni fram till?
Under tiden så åker jag och letar föllsedagspressisar...

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag känner igen problemet med en dotter som är 25 ochjag som är 25! Hur går det ihop? ;)
Man är inte äldre än man gör sig och på insidan blir jag nog aldrig äldre än 25. Det är nog samma sak för dig. :)
Må så gott.

Anonym sa...

Jag har precis samma problem. Mina är 22 och 20 eller...snart 23 och 21...Jag blev 24 när jag fick den första...Kan inte vara möjligt att det gått nästan 23 år i mitt liv oxå..25..sen hände det inte så mycket mer...Iallafall inte om jag undviker spegeln...That´s it!! / Lotta

Unknown sa...

Monstret är back! Nu så.. Tomt utan de små, men vilsamt? :-)) Vad önskar sig skruttungen? Vad ska vi ha med? Äh, jag ringer ikväll istället. En ny inbjudan till låsta bloggen, plis, kommer av någon anledning inte in. Hörs senare! Kram.

MissyElliot sa...

Helt klart, det vet ju varenda människa att kidz fyller år flera gånger om året... (Fast du, då behöver jag din hjälp. De säger att jag var 29 när jag fick min förste son. Hur kan det komma sig när jag precis firat min 25:e födelsedag???? U do tha math!!!)
*mohahaha*
Åh, vad jag hade velat ses innan skolan börjar. Jag har ju börjar jobba, men kanske man kunde klämma in ett par timmar till helgen? Du vet att du och småmyrorna är välkomna anytime....

kramiz

Kina sa...

ja men absolut att dom fyller år mer än en gång om året. Snart är Alex ikapp mig.

♥ Pernill@ sa...

Jo så här är det...
För varje gång barnen fyller år försvinner ett år från oss...
Sen får vi det igen när vi fyller år...
Och så går det runt..
MEN de två alt tre första åren sker inte detta så därför var även jag 23 när Storan kom tll värlen...
Och hann fylla 25..
Sen uppkom detta underbara fenomen...
Visst e jag smart !!!

Sabina sa...

Väntar med spänning på att någon kläcker hur det kommer sig för jag har ingen aning, däremot har jag samma problem, inte en dag över 27 ändå......SUCK!!
Kraaaaaaaaam

Bibban sa...

Låt mig se...jag är 53 har två killar på 26 och 27 och jag känner mig inte en dag äldre än hmmmmm..ja så där 30..kan det stämma, jag tror du få hjälpa mig istället ,)
Kram

Cecilia/svengland sa...

Da skulle du kanna dig som mig - jag har en 16 aring och jag ar 4 ar aldre an dig! Kan du forresten skicka en ny inbjudan till din "hemlig" blogg plz?????

Myra sa...

Alla: Hahaha. Ni är ju kass hela bunten. Tror ni ni redde ut några frågetecken på det där sättet, va? Genom medhåll och motfrågor! Pfft.

Vem ska jag fråga nu, hade ni tänkt!?

:D

Malde sa...

Nåja, jag kan spä på lite... Fyller ju halvsekel snart. Men jag känner mig oftast inte en dag äldre än 25. Barnen är 19, 17 och 16. Maken är 52, och frissan tycker inte att jag ser ut att vara en dag över 42. Var tvungen att visa henne körkortet för att hon skulle tro på att jag skulle fylla halvsekel i år.

:-D

Ska be Maken kollmäta en cykel i morgon. Han tror att det är en 24-tummare, dock en sliten pojkcykel. Men du kan få den bara du hämtar den, eller betalar frakten. Kan maila kort på den om den håller rätt mått.

Shit, vad jag babblar om;